اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

شرفی:قیاس ما و استقلال بی معنی است

همه اهالی فوتبال بیایند آن صحنه را ببینند. اگر پنالتی بود من از شیراز تا یاسوج را سینه خیز می روم و برمی گردم!





برق شیراز در یاسوج باخت. باختی که حاشیه هایی هم داشت و در لحظه اعلام پنالتی برای شهرداری، شرفی تصمیم گرفت تیمش را از زمین بیرون بکشد و همین امر موجب شد تا داور او و دستیارش را اخراج کند.از شرفی پرسیدیم بیرون کشیدن تیم از زمین ، امری منسوخ شده است. قبول دارید؟ و او گفت« خیلی چیزهای منسوخ شده در فوتبال ما همچنان رواج دارد و اتفاقا" نتیجه هم می دهد!» او تنها همین را گفت و توضیح دیگری نداد و افزود« همه اهالی فوتبال بیایند آن صحنه را ببینند. اگر پنالتی بود من از شیراز تا یاسوج را سینه خیز می روم و برمی گردم. صبر ما هم حدی دارد. در این فصل داوری ها خیلی ما را اذیت کرده. من بلد نیستم بگویم بازی را درآوردند یا یازده به یازده بازی نکردیم. نه، داور سهوا" اشتباه می کند اما این اشتباهات برای ما دارد زیاد می شود. من از کمیته داوران می خواهم به این مسائل توجه کنند.»

برق شرایط خوبی در جدول ندارد. شرفی در مورد این موضوع می گوید« روز اولی که به شیراز آمدم تیمی وجود نداشت. بازیکن ها را جمع کردیم و تیم تشکیل دادیم.همه آنهایی که بازی های برق را دیده اند گواهی می دهند که در تمام دیدارها خوب بازی کرده ایم و موقعیت های زیادی خلق کرده ایم اما از دست رفته است. یک نفر آماری از 15بازی ما که البته یکی از بازی ها نیمه تمام ماند و با احتساب بازی با نیروی زمینی که بازی برگزار نشد و سه بر صفر شد 16 بازی انجام داده ایم ، به من ارائه داد. آماری که نشان می داد ما در این 15 بازی 73موقعیت گلزنی داشته ایم اما 19 گل زده ایم.در مقابل حریفان ما 36موقعیت گل خلق کرده اند و 20 گل دریافت کرده ایم.6 گل را هم با حکم کمیته انضباطی پای ما گذاشته اند. این آمارها مستند است و می شود یک بازی یک بازی آنها را بررسی کرد. آنهایی که فوتبال را می فهمند می دانند که برای ارزیابی کار فنی یک تیم به تعداد خلق موقعیت های آن نگاه می کنند. فوتبال ترکیبی از تاکتیک و تکنیک است. تاکتیک یعنی اندیشه مربی و همین تاکتیک توپ را به دروازه می رساند اما تکنیک کار را تمام می کند. به همین دلیل یکی مثل پیوس می شود آقای گل مادرزاد چون تکنیک گل زدن را دارد. من مربی نمی توانم گلزنی کنم. تا یک جایی هم می شود خصلت های مادرزاد افراد را تغییر داد اما گلزنی در ذات افراد است.در مجموع نفرات خوی داریم که فوتبال خوبی ارائه می دهند و هرکس دلیلی برای اثبات ادعایی غیر از این دارد ارائه دهد.»

او افزود«تکلیف تیم دیر معلوم شد و فرصت یارگیری نبود.در ادامه همه تیم ها دو هفته داشتند بازی می کردند ما نمی دانستیم می توانیم لیگ یکی شویم یا باید امتیاز استیل آذین را پس بدهیم و برویم دسته دوم.بعد یک بازی ما سه بر صفر شد. روی چمن طبیعی تمرین می کنیم و یک هفته در میان باید روی زمین مصنوعی بازی کنیم. مصدومیت ها هم تیم ما را خیلی اذیت کرد. با این شرایط چرا باید در صدر باشیم؟ تیم ما با حدود یک میلیارد بسته شده. حالا بعضی جاها می شنوم که چون مثلا استقلال تا حالا 20درصد بیشتر به بازیکنانش پرداخت نکرده و تیم ما 40 درصد داده ، چرا استقلال در صدر لیگ برتر است و ما اوضاع خوبی نداریم؟ این استدلال ها خنده دار نیست؟استقلال حدود 10میلیارد یا بیشتر تیمش را بسته.لیگ برتری است. پر از ستاره است بعد 20درصد ده میلیارد می شود دو میلیارد و 40درصد یک میلیارد می شود 400میلیون. اینها را کسانی می گویند که یا فوتبال را نمی فهمند یا می خواهند حرفی زده باشند. خب اینگونه باشد می توان تیمی با 100میلیون بست و اول فصل پولش را داد و اعلام کرد در حالی که بارسا و منچستر پول نداده اند ما صد در صد مطالبات را پرداخت کرده ایم! دست مالک و مدیران باشگاه درد نکند اما قیاس ما و استقلال بی معنی است و استقلال را باید با پرسپولیس مقایسه کرد.»

شرفی در مورد اینکه با این وضعیت آیا استعفا می دهد یا خیر گفت« من موارد فنی تیمم را گفتم.وقتی خوب کار می کنیم چرا باید استعفا بدهم؟ زمانی استعفا می دهم بدانم مربی جانشینم قرار است استوک بپوشد و برود در خط حمله بایستد و گل بزند! اینکه ما گل نمی زنیم با رفتن مربی حل می شود؟ من به کارم اعتقاد دارم و ادامه می دهم.البته این حق مدیران است که مرا بخواهند یا نخواهند.خوشبختانه برق هواداران فوتبال فهمی دارد. آنها بهتر از هر کسی می توانند در مورد کیفیت فنی تیم اظهار نظر کنند.»

سرمربی برق درباره جدایی دستیارش هم اظهار داشت«انتخاب دستیار حق سرمربی است کما اینکه انتخاب سرمربی هم حق مدیران باشگاه است.پس در این باره نیازی به توضیح بیشتری نیست»

او در پایان در مورد طلبش از ایرانجوان هم اعلام کرد« تا دو هفته دیگر اگر پولم پرداخت نشود به فیفا شکایت می کنم و کوتاه هم نخواهم آمد.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد