اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

رنسانس در فدراسیون فوتبال!/تاج رییس، رویانیان و عزیز , نواب!

مهدی تاج عهده دار وظایف می شود و کار را تا مجمع بعدی پیش می برد.او در انتخابات مجمع بعدی نامزد ریاست می شود و نوابش را هم مشخص کرده است. محمد رویانیان و عزیز محمدی


آمدن مهدی تاج به فدراسیون فوتبال حساب شده بود. آنقدر حساب شده که وقتی در جزییات بعدی آن دقیق می شوی می فهمی چیدن یک پازل تا چه اندازه حرفه ای صورت گرفته است.چیزی شبیه یک سناریوی سینمایی. آنقدر دقیق که نمی خواهی حتی به رای نیاوردن احتمالی افراد هم فکر کنی. در روزهایی که خیلی ها منتظر آمدن عزیز محمدی بودند، تاج آمد. برخی براین باورند در پی آن غیب شدن چند ساعته کفاشیان و حضور در مراجع قضایی، وی همه چیز را کنار گذاشته و همانجا غزل خداحافظی را خوانده بود. تاج روزی که از حضور به عنوان کاندیدای ریاست انصراف داد عده ای تصور می کردند که او به خاطر عزیزمحمدی گام به میدان نگذاشته اما اینگونه نبود. آگاهان بر این باورند که به سفارش وزارت ورزش ، تاج به نفع قریب کنار کشیده بود.



حالا این آمدن تاج چه معنا و مفهومی دارد؟آیا قرار است وی در این مسند باقی بماند؟ مردی که نایب رییسی اول فدراسیون را برای خود کوچک می دانست حالا به  نشستن بر صندلی سرپرستی سازمان لیگ قناعت می کند؟هرگز!


نگاهی حقوقی به تغییرات صورت گرفته


برخی نمی داند چه اتفاقی رخ داده است.تاج اکنون فقط سرپرست سازمان لیگ است.این هیچ ارتباطی با نایب رییسی دوم ندارد و کفاشیان هم در مقامی نبود که بهروان را از نایب رییسی دوم عزل نماید.بهروان انتخاب مجمع بود و باید در مجمع هم کنار می رفت. بر اساس ماده 33اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، نایب رییس دوم ، رییس کمیته مسابقات است و به پیشنهاد رییس و توسط مجمع هم انتخاب می شود. بند پنجم آن ماده صراحت دارد که کلیه اعضای هیئت رییسه باید توسط مجمع، انتخاب یا برکنار شوند. پس کفاشیان حق عزل یا موافقت با استعفای بهروان را نداشت.چندی پیش نصیرزاده گفته بود بهروان چون توسط مجمع عزل نشده ، همچنان نایب رییس دوم فدراسیون است.آنچه رخ داده این را نفی می کند. در واقع کفاشیان نه با استعفای بهروان موافقت کرده ، که انتخاب او توسط مجمع را رد کرده است. یعنی باستناد نامه سازمان بازرسی مبنی بر ممنوعیت حضور بهروان بازنشسته در این سمت، اعلام نموده که آن انتخاب باطل است و مجمع برگزار شده صلاحیت لازم را نداشته است. اصلا گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته.پس فدراسیون فعلا" نایب رییس دوم ندارد و آن انتخابات بی نتیجه بوده است.


اما کمیته مسابقات کمیته ای است که شرح آن در ماده 42 اساسنامه آمده.این کمیته می تواند زیر مجموعه های مستقلی داشته باشد که یکی از آنها سازمان لیگ است. تاج اکنون رییس کمیته مسابقات هم نیست و یک پله پایین تر از رییس کمیته مسابقات قراردارد  زیرا باید نایب رییس دوم باشد تا اتوماتیک وار رییس کمیته مسابقات هم باشد.سرپرست موقت نایب رییسی دوم هم باید از بین اعضای هیئت رییسه فدراسیون انتخاب شود که هنوز معرفی نشده و قطعا هم فعلا" نمی شود. کفاشیان قبول کرده که مجمع انتخاب بهروان غیر قانونی بوده و او را کنار گذاشته و فدراسیون فعلا نایب رییس دوم ندارد و تاج هم صرفا" سرپرست موقت سازمان لیگ است. دپارتمان های لیگ آزادگان هم کار خود را انجام می دهند و بهروان هم آنجا حضور دارد.


پازل جالب تغییرات


مجمع آتی فدراسیون با معرفی تاج به عنوان نایب رییس دوم فدراسیون و رای گیری در این باره کلید خواهد خورد.تاج که نایب رییس دوم شد کفاشیان استعفا می دهد. حالا یا این استعفا توسط مجمع پذیرفته می شود یا خیر.اگر پذیرفته شد که تکلیف معلوم است و اگر پذیرفته نشد هم کفاشیان کناره گیری می کند زیرا در ماده 38اساسنامه بند 11سر باز زدن دائم رییس از وظایف محوله هم پیش بینی شده و او می تواند بگوید «خداحافظ؛ دیگر نمی خواهم کار کنم!» کفاشیان برای رفتن مصر است و اگر تاکنون نرفته تنها به این دلیل است که می خواهد شان مجمع و منصب ریاست حفظ شود وگرنه تا حالا رفته بود. در آن مجمع نمی توان رییس جدید را انتخاب کرد زیرا باید دو ماه قبل از آن، آگهی ثبت نام کاندیداها منتشر شده و افراد از قبل ثبت نام کرده باشند.


اتفاقات بعد از رفتن کفاشیان


ابتدای این گزارش نوشتیم که پازل جالبی چیده شده است. از این جا به بعد پازل حالت شطرنج پیدا می کند.چیزی شبیه یک متن مشخص که بازیگرانش باید قدم به قدم خود را طبق آن بردارند. بند 11ماده 38اساسنامه می گوید «اگر رییس فدراسیون غایب باشد، فوت نماید و یا به طور دائم یا موقت از انجام وظایف خود سر باز زند نایب رییس اول عهده دار وظایف او تا زمان رفع غیبت یا مجمع بعدی خواهد بود. در صورت غیبت یا خودداری نایب رییس اول ، وظایف به نواب رییس بعدی و یا سایر اعضای هیئت رییسه محول می شود.» نایب رییس اول آیت اللهی است اما او نمی تواند عهده دار این مسئولیت باشد زیرا در اینصورت باید کار اجرایی انجام دهد و تمام وقت، در فدراسیون باشد که در این حالت شرایط ماندن در پست ریاست هیئت فوتبال فارس را ندارد. زیرا تاکنون ادعا کرده که در هفته سه روز در تهران و فدراسیون است و حضورش لطمه ای به هیئت وارد نمی سازد. اما وقتی قرار است جانشین رییس فدراسیون شود بودنش در هیئت فارس ممکن نیست و او هم به هیچ وجه نمی خواهد جایگاهش در هیئت فوتبال فارس را از دست بدهد. یک دوراهی منتهی به بن بست. جانشینی کفاشیان را بپذیرد ریاست هیئت فارس را از دست می دهد و بعد هم که دیگر عضو مجمع هم نیست چون در هیئت حضور ندارد. نپذیرد هم به شرحی که در ادامه می آید تاوان پس می دهد.در هر حال آیت اللهی که جانشینی را نپذیرد نوبت به تاج می رسد. نایب رییس دوم.


تاج گذاری جناب تاج!


مهدی تاج عهده دار وظایف می شود و کار را تا مجمع بعدی پیش می برد.او در انتخابات مجمع بعدی نامزد ریاست می شود و نوابش را هم مشخص کرده است. محمد رویانیان نایب رییس اول و عزیز محمدی نایب رییس دوم و رییس کمیته مسابقات. مجید کنگانی هم که این روزها دست راست عزیز محمدی در اتحادیه فوتبال است برای دبیرکلی معرفی خواهد شد تا رنسانس کاملی در فدراسیون صورت گیرد. آیت اللهی که در اواخر دوره قبل فدراسیون ، به یک باره از جمع تاج و عزیزمحمدی پیچید و به سنگر کفاشیان رفت حالا باید تاوان بی وفایی اش را بدهد.ماجرا خیلی پیچیده نیست. کمانه مدیرکل ورزش فارس باردیگر نامه می نویسد و اشکالات مجمع انتخاباتی فارس را مطرح می سازد. این بار دیگر کفاشیان نیست که مقاومت کند و بگوید تخلفی صورت نگرفته است. تاج لابد پاراف می کند« مجمع باطل و ثبت نام مجدد از کاندیداها به عمل آید.جناب کمانه، تا انجام انتخابات ،سرپرست موقت را تعیین و به فدراسیون معرفی نمایید تا حکم او صادر شود» و بدینگونه آیت اللهی از هیئت فارس هم کنار می رود!


در فدراسیون بعدی رییس کمیته انضباطی هم تغییر خواهد کرد. اعضای فعلی که فقط از ساعت 3تا 5 بعد از ظهر و بعد از رهایی از شغل اول خود به فدراسیون می آیند حضورشان از نظر تاج ثمر لازم را ندارد. او افراد تمام وقت می خواهد تا پرونده ها معطل نمانند ضمن اینکه گفته می شود حسن زاده هم بازنشسته است و نمی تواند به فعالیتش ادامه دهد.


اما بشنوید از ارتش سرخ ها.منتقمی مدیرعامل و شیرینی هم قائم او در پرسپولیس خواهند شد تا با حضور جناب قائم مقام چرخ مالی هم لنگ نماند. سناریوی جالبی است حتی اگر اکنون خیلی خیالی به نظر بیاید. منتظر بمانید!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد