اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

نوستالژی پرسپولیس- داماش/ رفیعی و سوت ناتمام

اشتباهات مکرر رفیعی باعث شد سکوهای ورزشگاه آزادی او را مورد هجمه انتقادات و فحاشی قرار دهند تا در ‌‌نهایت این داور قدیمی توپ را برداشته و زمین را ترک کند


فردا پرسپولیس در حالی به مصاف داماش می‌رود که از این تیم و رویارویی با آن طی یک سال و نیم گذشته خاطره خوشی ندارد. در دیدار رفت فصل گذشته در رشت هر چند پرسپولیس ۲-۳ برنده شد اما اتفاقاتی که شیث و نصرتی به وجود آوردند آن مسابقه را تبدیل به دیداری جنجالی کردند. در دیدار برگشت فصل قبل هم پرسپولیس بازی را باخت و بازی در دقایق پایانی به جنجال کشیده شد.


امسال هم که در رشت پرسپولیس نابسامان مانوئل ژوزه در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه عضدی به تیم ده نفره داماش باخت تا در بازی فردا به دنبال انتقام باشد.



اما دیدار فصل قبل که با اشتباهات مکرر محمود رفیعی داور مسابقه به جنجال کشیده شد و در ‌‌نهایت منجر به تصمیم عجیب او و نیمه‌تمام ماندن مسابقه شد شاید درد بیشتری نسبت به شکست در بازی رفت امسال برای هواداران پرسپولیس و اعضای این تیم داشته باشد.


در آن مسابقه در حالی که داماش با یک گل از پرسپولیس پیش بود اشتباهات مکرر رفیعی باعث شد سکوهای ورزشگاه آزادی او را مورد هجمه انتقادات و فحاشی قرار دهند تا در ‌‌نهایت این داور قدیمی توپ را برداشته و زمین را ترک کند. این تصمیم داور که منجر به باخت پرسپولیس در زمین مسابقه شد از سوی کمیته انضباطی جریمه سنگین‌تری در پی داشت و ضمن اعمال جریمه مالی علیه پرسپولیس، این تیم سه بر صفر بازنده اعلام و دو امتیاز از امتیازاتش کسر شد. البته با اعتراض باشگاه پرسپولیس به استیناف و محرز شدن اشتباهات داور مسابقه دو امتیاز پرسپولیس برگشت اما این بازی و حاشیه‌هایش که به نوعی شروع به سرازیری افتادن تیم دنیزلی بود نقش بسیار مخربی در ادامه راه پرسپولیس داشت.


در واقع با این باخت اعضای تیم پرسپولیس و حتی مربی حرفه‌ای‌اش مصطفی دنیزلی لیگ بر‌تر و بازی‌های باقیمانده‌اش را با بی‌خیالی عجیبی دنبال کردند که حاصلش باخت‌های چهار گله و رتبه دوازدهمی تیم در پایان فصل بود.


با این وصف مشخص می‌شود بازی فصل با داماش و شکست در آن دیدار تبعات منفی فراوانی برای پرسپولیس در بر داشت؛ اتفاقی که امسال و در آستانه دربی فوق‌العاده حساس دور برگشت هم می‌تواند به گونه دیگری تکرار شود. شاید به همین خاطر است که محمد رویانیان یک روز قبل از این بازی به محل تمرین تیمش رفته تا حساسیت‌های موجود را به اعضای تیمش گوشزد کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد