اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

محمد نوری: برد با کمتر از 5-6گل را برد نمی‌دانیم

کافی بود در شروع فصل 5- 4 بازی را ببریم تا تیم روی غلتک بیفتد اما متاسفانه نتایج خوبی نگرفتیم و همه‌چیز زیر سوال رفت


بعد از مدت‌ها یک نمایش بی‌حرف‌وحدیث در خط میانی پرسپولیس داشت. محمد نوری با وجود این‌که توسط کی‌روش در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار می‌گرفت اما جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس طی نیم‌فصل اول نداشت. او که از این بابت انتقادات زیادی را تحمل کرده بود حالا به یکی از مهره‌های درخشان پرسپولیس تبدیل شده است. گفتگوی گلزن دوگله سرخپوشان در مقابل نفت را به نقل از ایران‌ورزشی بخوانید.


 


خیلی طول کشید تا بالاخره آن فوتبالی را که از محمد نوری انتظار داشتیم، دیدیم!


خوشبختانه چند وقتی است شرایطم خیلی خوب شده. راستش را بخواهید خودم هم منتظر چنین فرصتی بودم و خدا را شکر که توانستم جواب خیلی‌ها را بدهم.


در روز تولدت با گل‌هایی که زدی پرسپولیس را نجات دادی.


خب از این بابت خیلی خوشحالم اما چیزی که تیم را نجات داد بازی خوب همه بچه‌ها بود، نه گل‌های من. در فوتبال ایران تنها کسانی که گل می‌زنند دیده می‌شوند و بازی‌شان به چشم می‌آید و برای همین است که فکر می‌کنید من تیم را نجات داده‌ام.


باز هم می‌توانستی گل بزنی اما انگار خیلی هم دنبال هت‌تریک کردن نبودی!


اصراری نداشتم اما می‌توانستم هت‌تریک کنم. یک فرصت عالی داشتم که ضربه‌ام را از روی شکم‌سیری زدم اما اشتباه کردم. باید ضربه‌های آخرم را با دقت بیشتری می‌زدم.


می‌توانستی پنالتی را هم بزنی و هت‌تریک کنی.


پنالتی‌زن اول تیم ماهینی است و درست نبود من با خودخواهی این فرصت را از او بگیرم. ضمن این‌که خودش پنالتی را گرفته بود و می‌خواست خودش بزند. الان هم اتفاقی نیفتاده چون ما یک تیم هستیم و دیگر مهم نیست من چند تا گل بزنم.


این همه تغییر در بازی‌ات تنها به خاطر تغییر پست بوده یا می‌خواستی جوابی به نیمکت‌نشینی‌هایت در نیم‌فصل اول بدهی؟


دقیقا به خاطر تغییر پستم بوده و دلیل خاص دیگری نداشته. معلوم است که در پست خودم راحت‌تر و موثرتر بازی می‌کنم. البته خیلی هم انگیزه داشتم که خودم را ثابت کنم و نشان بدهم که آن نیمکت‌نشینی‌ها حقم نبوده.


با این عملکردت باید به حضور و فیکس شدن دوباره در تیم‌ملی هم امیدوار شده باشی.


‌‌‌ امیدوار که هستم اما فعلا باید به پرسپولیس کمک کنم. اگر به تیم‌ملی دعوت بشوم سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم وگرنه، تنها می‌توانم برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت کنم.


برای خود پرسپولیس چه اتفاقی افتاده که تیم از این رو به آن رو شده؟


‌‌‌ مهم‌تر از همه، همین بازی کردن در پست‌های تخصصی است که برای خود من هم اتفاق افتاد. کادر فنی، بازیکنان و توانایی‌های‌شان را خوب می‌شناسد و با روحیه‌ای هم که به تیم داده شرایط را کلا عوض کرده. قسم خورده بودیم در نیم‌فصل دوم یک پرسپولیس واقعی باشیم و به همین خاطر ناکامی‌های قبلی را فراموش کرده‌ایم. البته هنوز اول راه هستیم و تا وقتی یک جام نگیریم نمی‌توانیم بگوییم اتفاق تازه‌ای افتاده.


چقدر امیدواری که این جام به پرسپولیس برسد؟


‌‌‌ اگر امیدوار نبودیم که این نتایج رقم نمی‌خورد. جام گرفتن خیلی سخت است ولی ما در جام حذفی هدفی جز قهرمانی نداریم. از هواداران هم می‌خواهیم که همچنان با صبوری حمایت‌مان کنند تا بتوانیم از خجالت‌شان دربیاییم.


این پرسپولیس هیچ‌وقت بلد نبود وقتی گل می‌‌خورد دوباره به بازی برگردد؛ در چنین بازی حساسی چطور این کار را کرد؟


خب این هم برمی‌گردد به همان شرایط خوبی که گفتم. ما این کار را هم مثل بردن یاد گرفته‌ایم و حتی وقتی عقب بودیم، به هم می‌گفتیم این بازی را می‌بریم. ما تیم خوب و پرمهره‌ای داریم و حقمان نبود نیم‌فصل اول را آن‌طور بگذرانیم. تا الان برای موفقیت پرسپولیس تلاش کرده‌ایم و از این به بعد هم هدفی جز این نداریم.


بهترین تغییر برای پرسپولیس این بوده که حالا دیگر به یکی دو گل قانع نیست و تا لحظه آخر برای گلزنی عطش دارد. این انرژی درونی خود تیم است یا از هواداران انرژی می‌گیرید؟


وقتی هواداران انرژی داشته باشند و حمایت‌مان کنند، تیم هم انرژی می‌گیرد. الان جوی در تیم راه افتاده که اگر در یک بازی کمتر از 6-5 تا گل بزنیم احساس نمی‌کنیم برده‌ایم. امیدوارم همین انرژی و روند را تا آخر فصل نگه داریم.


اگر نیم‌فصل اول را هم با همین پیروزی‌ها شروع می‌کردید الان وضع پرسپولیس فرق می‌کرد؟


‌‌‌ قطعا آن موقع هم همین‌طور ادامه می‌دادیم. کافی بود در شروع فصل 5- 4 بازی را ببریم تا تیم روی غلتک بیفتد اما متاسفانه نتایج خوبی نگرفتیم و همه‌چیز زیر سوال رفت.


آن استرسی هم که در نیم‌فصل اول داشتید الان دیگر در تیم دیده نمی‌شود؛ اینطور نیست؟


دقیقا همین است. شرایطی که ما تجربه کردیم خیلی بد بود و سخت می‌شد آن را عوض کرد. ما حتی در نیم‌فصل دوم هم در آن یکی دو بازی اول خیلی استرس داشتیم و شاید اگر در آن بازی‌ها زود گل می‌خوردیم باز برمی‌گشتیم به همان شرایط بد قبلی اما الان روحیه تیم کاملا عوض شده و دیگر استرس نداریم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد