اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

مراسم انتخاب برترین های فوتبال جهان به روایت تصویر

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در سال 2012 شب گذشته برگزار شد و در نهایت لیونل مسی چهارمین توپ طلای خود را به دست آورد.



مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در سال 2012 دوشنبه شب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد. در ابتدای این مراسم سپ بلاتر، رئیس فیفا در مورد بحث نژادپرستی در فوتبال صحبت کرد و تاکید کرد این موضوع باید ریشه‌ای حل شود.

در ادامه تیم منتخب سال جهان اعلام شد که 10 بازیکن آن از دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بودند و تنها غریبه این فهرست رادامل فالکائو از اتلتیکو مادرید بود.

در بخش بهترین مربی فوتبال، ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا موفق شد با کسب اکثریت آرا این عنوان را بدست آورد. همچنین در بخش زنان پیاساندیچ مربی سوئدی تیم ملی زنان آمریکا این جایزه را کسب کرد.

فرانس بکن بائر اسطوره تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ در این مراسم جایزه ریاستی فیفا را از آن خود کرد تا یک بار دیگر نام این ستاره سال‌های دور فوتبال بر سر زبان ها بیفتد.

در بخش بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال ازبکستان به این افتخار رسید تا آسیایی ها هم سهمی در این مراسم داشته باشند.

جایزه بهترین گل سال (جایزه پوشکاش) به میروسلاو استاچ بازیکن تیم فنرباغچه ترکیه رسید. او برای رسیدن به این عنوان رقیبان نامدار خود یعنی نیمار برزیلی و فالکائو کلمبیایی را کنار زد.

و در نهایت در بخش بهترین بازیکن سال لیونل مسی نابغه 25 ساله تیم فوتبال بارسلونا موفق شد برای چهارمین بار پیاپی توپ طلا فیفا را از آن خود کند تا نام خود را در تاریخ فوتبال جاودانه کند. در بخش زنان هم ابی وامباچ آمریکایی به این عنوان دست پیدا کرد.

شاید لبخندهای معنادار و تلخ کریستیانو رونالدو در میان تشویق‌ حاضرین برای لیونل مسی، جالب ترین بخش این مراسم بود.















نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد