اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

کاپیتان استقلال مشخص شد؟!

وقتی سخن از کاپیتان یک تیم میشود. قصه به یک سکه و شیر یا خط داور در اول بازی ختم نمی شود . بازوبند برای یک کاپیتان حاشیه امنیتی بوجود نمی آورد، تا تصمیمات داور را لغو کند . کاپیتان یک تیم "شیرازه و نهالی" از هسته مرکزی است. از او بعنوان" سمبل و نماد" یاد میشود که بیشتر به شناسائی یک باشگاه کمک می کند


بهانه:

مدتی است بحث کاپیتانی در استقلال بالا گرفته و ذهن هواداران استقلال نیز معطوف به این جریان است.از طرفی بهانه ای برای برخی افراد سود جو بوجود آمده تا از این آب گل آلود برای خود دست به ماهی گیری بزنند . متاسفانه در فوتبال ما همیشه حاشیه ها بر متن جذابیت داشته . هیچوقت نخواسته یا نمی خواهیم به حق طبیعی باشگاهها یا بازیکنان آن احترام بگذاریم . بدین لحاظ در این یادداشت از بعد دیگری و مطابق با استاندارد ها به این موضوع می پردازیم.

کاپیتان یعنی ؟

وقتی سخن از کاپیتان یک تیم میشود. قصه به یک سکه و شیر یا خط داور در اول بازی ختم نمی شود . بازوبند برای یک کاپیتان حاشیه امنیتی بوجود نمی آورد، تا تصمیمات داور را لغو کند . کاپیتان یک تیم "شیرازه و نهالی" از هسته مرکزی است. از او بعنوان" سمبل و نماد" یاد میشود که بیشتر به شناسائی یک باشگاه کمک می کند .به یاد داریم تیم با عظمت آلمان در جام جهانی آفریقای جنوبی بخاطر همین بحث کاپیتانی و درگیری میشل بالاک و لام باعث شد تا در عین شایستگی تیم ملی آلمان با مقام سوم از این مسابقات به خانه بازگردد.

کاپیتان یک تیم در زمان های غیر از بازی هم برای باشگاه از اهمیت و شخصیت بالائی برخوردار است وقتی یک بازیکن در فصل نقل انتقالات جابجا میشود." نگاه اولش"به تیم جدید همانا به کاپیتان آن تیم است. به نظر زشت می آید که برای پیدا کردن کاپیتان یک تیم به اما و اگر بیافتیم . درست مثل اینکه شهر اصفهان را به واسطه صنایع دستی معروفش می شناسند . و کسی نمی تواند آن را انکار کند در حقیقت کاپیتان یک تیم شخصیت پیراهن یک تیم است .

فاکتور های یک کاپیتان ایده آل و تعریف شده در فوتبال عبارتند از:

1_سن

2_سابقه

3_نفوذ 

4_شجاعت

5_کارآئی و انگیزه 

6_مدل  

7_مورد تکریم دیگر بازیکنان 

8_شخصیت 

9_راهبری 

10_حرفه ای 

11_ تاثیرگذاری در نقاط مختلف زمین مثلا یک گلر کاپیتان تاثیرگذاریش تا به خط دفاعی معطوف میشود و یک بازیکن میانی با توجه به سرکش به نقاط مختلف زمین از تاثیر گذاری بیشتری در زمین برخوردار است 

اینک با توجه به آنچه مطرح گردید. آیا سرمربی باید کاپیتان یک تیم را انتخاب کند؟ یا شاخصه های مطروحه خود به خود" کد کاپیتان" را به سرمربی و مخاطب میرساند. دقت در اشعار هواداران نیز به این موضوع کمک خواهد نمود . با این تفاضیل کاپیتان استقلال مشخص شد. اینطور نیست ؟!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد