اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

مالدینی: هنوز به میلان احساس دین دارم

مصاحبه تلخ پائولو مالدینی کاپیتان اسطوره ای میلان در رابطه با دوری از میلان و دلایلش...



کاپیتان اسطوره ای میلان صبح امروز به مصاحبه با رپوبلیکای ایتالیا پرداخت و حرف هایی را به زبان آورد که شاید کمتر کسی علاقه ای به شنیدن آن ها از زبان او داشته باشد.


- شما جز سرمایه های تیم هستید و نباید هدر داده شوید .نظر شما در این باره چیست ؟


شما باید خوب ببینید به من به عنوان یک سرمایه نگاه کرده می شود یا به عنوان یک مشکل .شما می خواهید حرفی را به زبان بیاورم که مرا به مشکل خواهد انداخت ؟!


- روزی که به میلان پیوستید


اجازه بدهید در مورد میلان صحبت کنیم. به این دلیل که من 25 سال بی نظیر را در میلان سپری کرده ام. زمانی که به میلان آمدم یک انگیزه و یک برنامه ی خوب برای ساختن یک تیم بزرگ قابل رویت بود :هواداران و بازیکنان بزرگ. زمانی که برلوسکونی آمد به ما یاد داد که باید بزرگ فکر کنیم. درست است که او هزینه ی بالایی برای تیم پرداخت کرد اما این را هم با رفتارش در قبال اخراج بازیکنان و مربی ها به ما آموخت که باید به یک الگو بین تیم ها تبدیل شویم و سبک خاصی برای پیروزی داشته باشیم. او تیمی ساخت که به راحتی می توان گفت یک تیم جادویی بود.


- بعد از آن ؟


پس از آن همه چیز رفته رفته عوض شد و میلان به یک تیم معمولی تبدیل شد. دلیلش را می دانید ؟ چرا که پس از آن تیم هایی مثل رئال مادرید ، بایرن مونیخ ، بارسلونا و باشگاه هایی که مثل میلان دارای قدمت بودند ، یاد گرفتند که باید به جوان تر ها اعتماد کرد و آن ها با الگو برداری از میلان به راه خود ادامه دادند.اما متاسفانه در میلان این راه بعد از مدتی در پشت سرمایه گذاری های کلان پنهان شد.متاسفانه در میلان امروز دیگر کسی نیست که برای میلان تاریخ سازی کرده باشد.


 


- منظور شما تیمی مانند بایرن است ؟


بله . به تاریخ بایرن و رئال نگاه کنید بازیکنان بزرگی مانند بکن بائر ،والدانو و دیگران را می بینید. آن ها هستند و بسیاری دیگر هم به تیم اضافه می شوند و تاریخ و قدرت خیلی ساده تر منتقل می شود. میلان همیشه تیم قدرتمندی بوده . حتی زمانی که پدرم در میلان بازی می کرد میلان یکی از قدرت های اروپا به حساب می آمد . اما 25 سالی که در میلان بودم اتفاقاتی رخ داد که امروزه دیگر رخ نمی دهند.


 


- این راه تغییر ناپذیر است ؟!


بررسی برنامه ریزی های این میلان به شدت دشوار است.در فصل تابستان میلان 12 بازیکن بزرگ را از دست داد . بازیکنانی با شخصیت و توانایی های بالا که باعث شد تا یک شروع بد در تاریخ سری آ داشته باشد و چشم انتظار انتقالات زمستانی بماند.


 


- اما گالیانی می گوید همه ی این ها برنامه ریزی شده است.


راستش را بخواهید من برنامه ای نمی بینم. شاید هم من اشتباه می کنم. اما انتخاب یک بازیکن خاص برای جذب شدن جز برنامه ی از پیش طراحی شده نیست.


-برلوسکونی به تازگی از سیاست جدیدی یاد می کند که میلان تنها روی بازیکن های زیر 23 سال سرمایه گذاری می کند 


این بازیکنان به سادگی بالای 20 میلیون یورو قیمت دارند ولی من این را دوست دارم: زمانی که شما از یک بازیکن جوان مراقبت می کنید تا رشد کند و بعد از آن ثمره اش را خواهید دید. اما باید دید ارزیابی و پیدا کردن این بازیکنان با چه کسی است ، کاری که برایدا کمتر انجام می دهد.


- شاید شما به یک وکیل بزرگ و با نفوذ نیاز دارید 


این باور همگانی شده است اما بگذارید چیزی به شما بگویم. هر دو مربی قبلی میلان سعی کرده اند که مرا به کادر خود اضافه کنند. لئوناردو به من گفت که بیا و در کنار من باش. حتی نیازی نیست که کاری انجام دهی ، حضور تو برای ما کافی است اما من به او گفتم نسبت به اینکه بیخود در میلانلو باشم حس خوبی ندارم.


- لئوناردو می توانست در میلان بماند و به کار قبلیش بازگردد.


گالیانی در حضور لئو به من گفت دیگر کسی مثل او پیدا نخواهد کرد. من با اوموافقم. نبود او احساس می شود.


- می شود به صحبت هایتان  ادامه بدهید ؟


ماکس آلگری زمانی که در آمریکا بودم از من خواست که به عنوان مربی در میلان باشم. او به من گفت که با تیم صحبت خواهد کرد چرا که به من برای هدایت تیم نیاز دارد. ما یکدیگر را دیدیم و حرف هایمان را زدیم. من به او گفتم که این ممکن است برای او مشکل ساز شود. او به من گفت که با باشگاه صحبت کرده و همه چیز در شرایط خوبی است.بلافاصله بعد از پایان گرفتن تماس تلفنی به من SMS ی داد و در آن نوشت که به زودی به تو خبر می دهم. آن روز اکتبر 2011 بود و هنوز من چیزی نشنیده ام.


- احساس امروز شما نسبت به میلان چیست ؟! 


می خواهم به گذشته برگردم. ما آگاه بودیم که در چه مسیری گام بر می داریم. همه از وظیفه ی خود آگاه بودند و مسئولیت خود را به خوبی و بدون دخالت در کار دیگری انجام می داد. همه از فوتبال دانش خوبی داشتند. تنها یک ابله می تواند بگوید ما تیم خوبی نبودیم.


- اکنون احساس می شود که گالیانی تمایلی به حضور شما ندارد.


 شاید .یک مدیر است که می داند که چه می خواهد انجام بدهد . او اجازه دارد تا هرچیزی که می خواهد را انتخاب کند . اما می خواهم این را رد کنم که من یکی از اعضای این خانواده هستم.


- پس شما احساس نا امیدی می کنید ؟


با تلخی تمام باید بگویم بله. متاسفانه هر آن چیزی که با هم ساخته بودیم از بین رفته است. این حس مشابه اکثر هم تیمی های سابق من است.این واضح است که ما یک تیم رویایی داشتیم که با آن زندگی می کردیم. چیزی که می خواهم همه اش بازگردد.من از همه ی بازیکنان میلان بیشتر برای این تیم بازی کرده ام و مرد اول تاریخ باشگاه میلان هستم اما و شاید دستمزد مالی خوبی هم از باشگاه گرفتم؛ اما هنوز احساس دین به میلان دارم.


-با برلوسکونی صحبتی داشته اید ؟!


قبل از این که تیم را ترک کنم بله. شرایط اقتصادی می تواند بر همه چیز روابط ما تاثیر بگذارد اما این چیزی نبود که من بخواهد در تصمیم گیری خود ملاک قرار بدهم و این چیزی است که در دوران بازی خود آن را به خوبی نشان داده ام.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد