اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

اخبار فوتبال ایران و جهان

این وبلاگ به اخبار و گزارش ها-تفاسیر و حاشیه های روز فوتبال ایران و دنیا می پردازد

کلایورت :مسی بهترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال است

اسطوره هلندی براین باور است که میلان درنبود ایبراو سیلوا خیلی ضعیف شده


پاتریک کلایورت، پنجشنبه 20 دسامبر یکی از میهمانان ویژه قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا بود و در جریان این مراسم با دوستان قدیمی زیادی دیدار کرد. از هم تیمی های سابقش در میلان گرفته تا دوستان قدیمی در بارسلونا و در نهایت بعد از انجام قرعه کشی هم فهمید که به زودی شاهد رویارویی دو تیم محبوب و دوست داشتنی سابقش، یعنی بارسا و میلان خواهد بود.


کلایورت که یکی از بهترین مهاجمان سابق تیم ملی هلند بود حالا به عنوان دستیار لوئیس فان خال، در تیم ملی هلند به فعالیت می پرداخت و تردیدی در مورد دیدار دو تیم محبوبش یعنی بارسا و میلان ندارد:« بارسا در سطح دیگری است. بارسلونا مدعی اصلی لیگ قهرمانان اروپاست و خیلی باید اوضاع برایشان بد پیش برود که نتوانند میلان را از پیش رو بردارند.»


مهاجم سابق و هلندی باشگاه کاتالان  در طول سالهای 1998 تا 2004 برای بارسا بازی می کردو با گذشت حدود 8 سال ازخداحافظی کلایورت با پیراهن بارسا، او هنوز عشق عجیبی به این تیم دارد.او بعد از یک سال حضور در میلان به آبی واناری ها پیوست و در این تیم موفقیتهای زیادی را کسب کرد. به همین خاطر کلایورت تمایل زیادی به رویارویی دو تیم سابقش در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ندارد. او در جریان این مراسم با رسانه های مختلفی از جمله ال موندو دپورتیوو و راک 1 شرکت کرد و روزنامه اسپانیایی روز جمعه این گفتگو را بازتاب داد. کلایورت در مورد شرایط بارسا گفت:« من از نزدیک، شرایط بارسلونا را دنبال می کنم و هنوز دوستان خوب زیادی درآنجا دارم.میلان هم تیم خوبی است و همیشه قادر به رقابت است. لیگ ایتالیا لیگ واقعا سختی است و میلان همیشه در رده های بالایی قرار دارد؛ هرچند که امسال اوضاع برایشان خیلی خوب پیش نرفته ولی مطمئنم که در نهایت میلان به جمع بهترین ها برخواهد گشت؛ چون آنها منابع خوبی دارند. در حال حاضر بارسلونا حریف بیش از حد بزرگی برای میلان است .البته این را می توان برای هر تیم دیگری به جز میلان هم گفت.»


در فصل گذشته رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دو تیم بارسلونا و میلان 4 بار مقابل هم قرار گرفتند،یک بار درمرحله گروهی و سپس در مرحله یک چهارم پایانی. با این وجود کرویف مطمئن است که این بار فاصله به مراتب بیشتر از فصل قبل و به نفع بارسا خواهد بود:« این بار کفه ترازو خیلی بیشتر از پارسال به طرف بارسلونا سنگینی می کند؛ چون میلان دو مهره خیلی ارزشمندش یعنی زلاتان و تیاگو سیلوا را از دست داده و درعوض بارسلونا همان ساختا ر تیم برنده ای که گواردیولا ایجاد کرده بود را حفظ کرده. این طور به نظر می رسد که بارسا زیرنظر تیتو هیچ تغییری نکرده. شیوه و سبک بازی کردن بارسا، همان سبکی است که دراولین فصل حضور ریکارد که آخرین فصل من در بارسا بود استفاده می شد. امیدوارم حالا هم تیتو خیلی زود بهتر شودوبه نیمکت بارسا بازگردد.»


کلایورت درمورد برنده توپ طلا که روز7 ژانویه در سالن فیفا در شهر زوریخ جایزه اش را دریافت خواهد کرد گفت:« کریستیانو رونالدو خیلی خوب است ولی بدشانس است که همزمان با مسی در دنیای فوتبال حضور دارد. می پرسید که آیا مسی بهترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال است؟ از نظر من بله.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد